FEMEIA CU BARBĂ

l i m b a  v i e  d i n  c a d a v r u :  …victimizat / afazic / atins de roze / tuberoze / din nevroze / psihopatologizat generalizat / acut / și părăsit de concluziile / rațiunii mele demonstrative / îmi injectez / violet / violent  / vâscozități /  între / imaginativ și real / între / semn și senzație / între / independență și continuitate / între figuri de stil / pistil / și argumente / lipite de tegumente / de gameți /// controlat  / tarat  (drog  (monolog (amețitor) întețit) sub țeasta) trepanată) limbajul mi se substituie / la ordin / umilit prin semnificantare  / în contratimp / în contrapunct / cu lașitatea de a-mi continua zilele / muribunde  / global / globular /// globul  ocular / moare / doare / tăiat de tranșee / clișee / prin cataracta răcită / mică  / mare / cât câmpul de luptă / suptă /  abruptă / cât un abator / nimicitor / în care măcelarii / aliații mei / călăii / îmi recondiționează cadavrul  / ambulant / reconectat / virtual / ascuns sinucigaș / în fiece crimă / din globul meu / ocular / și redat veșniciei / în care / veșnic / se reîntoarce identicul / să dezlege semnele / prin interogare / prin zbatere / prin zdrobirea globulelor  / a placentelor speculativ-conceptuale /// cadavrul / în care doar limba / mai rămâne încă vie / iată / singura-n stare / să mai respire / cât mă mai lupt cu uitarea / ființei mele / sacrificată / plină de realitate greu de învins / pe retina mea  (căutând calea)  aleea) azaleea  helisiană) heliologică) onto-teo-logică) după pronunțarea / falsului meu deces / oficial… 

s p i r a l e  i n c e r t i t u d i n a l e :  …mă scufund  / raţional  / în adevăruri sacre / cu fantezia asfixiată / condensat în imagini / spre disperarea vitezei / cu care mă rătăceam / nebun / disipat / prin busole / frivole / ce-și trădau precizia / incizia / derutate  magnetic / spre tendințele / ascunse impulsiv / în evolutivul / programat / negativ ///  și / sap / ca să scap / din fluiditate  /// nu mai cred / în nimic / despre mine / gol // aranjez / procesez informații / lipsite de sens /// înot  / involutiv / cât pot / să mai fiu viu / ud / în lumina / întunecării  / în întunericul / ca lumină / nedespărțit de ape /// pe unde trec / mă petrec / sau numai supraviețuiesc / umezeala mea îngenunchează / clachează / din ce în ce mai des / pervers  /// lumina este un pământ / al cărnii / smulse / de pe oasele mele… 

f i e r b i n t e,  f l o r i l e  d e  g h e a ț ă : …când aerul îngheață / pe geamul  / florilor de gheață / asimilate rațional / excitația mă-mpinge / călare / pe camila // și / exaltat / regenerat / fertilizant / trec prin urechea acului / călare / pe camila / reconvertit în ființă / dornică de spații / refugiante / recuperante / digerând iraționalitate / lărgind arcul / imediat / la trecerea / prin urechea acului / călare / călare / pe camila /// respir cer / păsările s-au preschimbat / în monștri marini / și cad în ape / multipoluate  /// decodific schizoidul  (înfipt plăpând (în dinamul memoriei  (provocând înaintarea (nu rutina (nu moartea) cea trainică) dinamic sfredelind) toate iubirile mele) eterne) din  lacrima) miezului de noapte) înfipt ) în lacrima ) miezului de zi) cu cât detaliul se restrânge / strivit / între gene / cu atât se dilată / fractalitatea / cotidiană / dinspre rădăcina pubiană / spre virilitatea / ce reface totul / din țăndări / sub presiunea orgasmică  /// insule / insule / ale refugiului copulativ / insule /// și mă re-ntorc / pentru a reintra / prin urechea acului / cucului / călare pe camila / călare pe neantul / de care nimeni nu scapă / căutând apă / nepoluată / prin miracol / sau / numai o rememorare / pe puncte / iată / desigur / nesigur / ca florile de gheață / retrăiri / de la iubirea / maximă / pe cadranul refugiului  / veșnic / desigur / nesigur / ca prunc / bătrân / racordat / la ultima coordonare / ombilicală / călare pe camila / prin placente / camila călare pe mine /// peștii redevin păsări / de pradă / cu mine în gheare / printre florile de gheață / ale ferestrelor / vara / redevin cocoașa camilei / leagăn / pântec primitor // îmi suport  sfâșierea / absolut / normal / trecând / dincolo / dincoace / de distorsiunile derutante / călare / la înaintare / tot înainte / fiindcă înainte era mai bine / cu mult mai bine / prin toate urechile acului…

 

s p a s m  a g e r m i n a t i v : …cum fiece mișcare / doare / oare încerc să uit / gesticulația / aceea / cu care îmi umpleam / fals / de obicei / intervalul / dintre cauze / promisiuni / efuziuni / și efectele bombate / mai totdeauna / ratate // nu-i complicat  / ziua s-a terminat  / elanul a ars / consumat  / sterilizat  / printr-un oftat  /// între demarare / din liberă inițiativă / a procesului / oricare / și finalizare / accidentală / banală / pe o coajă de banană // nu mi-am luat nici o garanție // ce prostie / ce lipsă de control / ce curaj factorial / anturaj experimental  / impertinent / fracțional / ficţional / fractal / actal / actual / producător de rău / de mai rău / de mai hău /// minimalizare a viziunii / manipulare / sofisticare / când realul / tactil / e condamnat / invadat / redimensionat / de puteri / halucinogene / letale-n cadență /// mituri şi ideologii / mobilizând energii / sinergii  / prestabilite/ erectate amăgitor / diluate în spasm / în iluzii / lirice / virilic / inversate…

d r o n ă : …orb,  orb,  morb / abuzat de urlet mut / de austeritate / de libertăți taxate / supraimpozitate / supravegheat de drone / sfredelit de acuitate / și sătul de trecerea  / prin privirile celorlalți / prin orbirea lor / fără să fi lăsat măcar o urmă / un semn ce scurmă / acolo / în vederea lor / din vederea mea / exact / dar / exact  / în momentul când / toți ne privim / fix / fără ca nimeni să se mai uite / la nimeni / cuprinși de albeață / de amânare / suspendare / dresând umbre-n depărtări /// trăiri / exilate / în avatarul / desenelor animate  /// leucomic / eu / privind în mine / la mine / cel detașat  / de mine / cel ce ar putea fi la fel de real / ca și când văd ochiul meu / mare / departe / privindu-mă pe mine / deposedat de dreptul / de a mai avea drepturi / strivit în capcana eliberării / zisă / promisă / cursă a evadării / cu amenzi ascunse / trapă a salvării / prin chimioterapie / sau prin genocid farmaceutic / la vaccinarea obligatorie /// eu / din curiozitate / din regret / de frica / modificării genetice / să nu mi se stingă / cumva / filamentul dorinței (înainte de ivirea zorilor (însângerate (când casele cad (ascunzând cutremurul) sub dărâmături) sub stârv) restaurând noua ordine) tectonică) a oglindirii mele / în întregime / îndesat / strivit / nu numai dinspre / înspre  / mă apropii de ochiul / cel din afara mea / cel ce mă privește holbat / leucomicizat / cum aduc un scaun / urc / mă prind de marginea retinei / a dronei / rup o nișă / cu unghiile deja rupte  / smulse / și intru la loc / orb / desăvârșit  /  în privirea / care e și a mea…

 c a n i b a l i s m : …splendoare devoratoare / iubire și ideal / la piticul canibal / când / îmi iau inima-n dinți / când / îmi deschid arterele / când / a spune ceea ce gândesc / se numește eviscerare / când / știu prea multe / ca să mai pot transpira  / izolat  / resuscitat  ficțional /// sinuciderea are loc public / cordial / între călău și victimă / între / canibal și intelectual / în punctul de identificare a victimei / cu călăul / cu parlagiul  / după ce inocența mi-a fost judecată / condamnată / încarcerată / decapitată / de adevăratul făptaș / al crimei /// ca să obțin rezidențe / în spații / din ce în ce mai largi / smulse  / cum smulg caninii mei / bucăți de carne / însângerată / din propriul meu trup / pentru a-mi izola / victoriile / sub jocul de artificii / al descărcărilor electrice / bruște / la nivelul creierului meu / repetat  / electrocutat / în deplină pace / lină / sibilină / plină cu prizonieri de război / cadavre / sfâșiate / între iubire și ideal / sublim / canibal…

 r e v i t a l i z ă r i   a s o c i a t i v e : …eșec / după eșec / după simpatiile  temnicerului / și / acum / pe deasupra  / renunțarea / la zborul printre fulgi (după ce m-au condamnat (pentru nevinovăția mea (de a cere judecarea (celor vinovați ( de hidoșenia adevărului (sub domnia răului invizibil) a binelui negativizat) din mizeria) globală) purulentă) /// mi s-au tăiat toate aripile / la ultima lecție / înfășurat / în sârmă ghimpată /// arhivat / vivisecționat  / tranșat  /// temporar / vei rămâne în durată / mi s-a mai zis // însă / târziu / prăpastia e adâncă / impostată speculativ / amenințată doar de epuizarea  /  capacităților mele (dresate  (prin tortura (sistemică) a supraviețuirii) de azi ) pe mâine) perfecționând izolările) consecință a imaginarului ancorat) blocat) și trebuie / acum / chiar trebuie / să depășesc evenimentul neurologic / rahidianizat /// ca o sâmânță / aruncată de vânt / în umbra cernoziomului  // ultima  dorință / prima / învingând plumbul / din encefalograma / viselor electrocutate / reanimate prin vibrații / fibrilații / viteză-n asociații…