Azi, ministrul Culturii

Pas cu pas, Iohannis trebuie să facă pasul înapoi. Guvernul lui de tehnocrați și tehnocrațe nu a tehnocratizat încă nimic. Scuza că nimeni nu a știut cine-s miniștrii ăștia ține de înapoierea mintală la cel mai înalt nivel. Azi, ministrul culturii:

New York Magazin Nr. 582 * Miercuri, 6 August 2008 * Pagina 5

VICTOR NICOLAE

AFARĂ CU NAZIŞTII!

            Imaginea României a primit de curând o nouă lovitură din partea Institutului Cultural Român din New York. În faţa sediului său, investigat de poliţie – NYPD, s-a scandat: Afară cu naziştii!

            Expoziţia ‘Freedom for Lazy People’ / ‘Libertate pentru leneşi’, de la Galeria Română, a prezentat ca exponate de artă reprezentative pentru cultura noastră un ponei roz – de jucărie, tatuat cu zvastica nazistă – şi Menore profanate printre obscenităţi, atrăgând asupra României acuzaţia de anti-semitism. Atât legile române, cât şi cele americane, condamnă astfel de delicte. 

            Comunitatea românească din New York trebuie să se disocieze total şi să condamne vehement acest act injurios,  de o gravă iresponsabilitate. 

            “Vineri seară, în jurul orei 9, mai multe maşini ale Poliţiei din New York au înconjurat clădirea în care funcţionează Misiunea României la ONU, Consulatul General al României la New York şi Institutul Cultural Român (ICR-NY). Grupul de poliţişti americani se îndreaptă spre uşa Galeriei Române a ICR-NY şi intră în contact cu ofiţerul de pază. Poliţiştii sunt anunţaţi că galeria este închisă şi rămân în stradă (aproximativ zece minute), încercând să vadă, prin vitrină, zvastica germană şi peretele întreg, pe care sunt pictate două Menore desecrate îngrozitor, patriarhi, rabini, evrei religioşi batjocoriţi şi colecţia scatologică de expresii tipice unor golani ordinari. Intrând în vorbă cu poliţiştii, trecătorii încep să realizeze că la Galeria Română are loc un eveniment de tip fascist” – aşa consemnează Robert Horvath în ‘New York Magazin’ cele întâmplate în 25 iulie 2008 la Galeria Română.

            Trecătorii adunaţi au scandat: “Naziştii, afară, să plece acasă!” Şi Horvath a strigat: “Să plece Corina Şuteu, care îmi aminteşte de Buchenwald!”. Ce cretinism exuberant a permis etalarea, în capitala lumii, a unui simbol hitlerist, printre alte scabrozităţi reprobabile? Ce inconştienţă virală a împins la atingerea Menorei, unul dintre cele mai vechi simboluri ale poporului evreu, aflat chiar şi pe stema statului IsraelÎn faţa Ligii Antidefăimare, imbecilitatea nu mai are nici o scuză.

            După proiectul ‘irreverent’ – “Romania. Kiss Me! / Fuck you, Europa!”, desfăşurat în pragul integrării noastre europene, am crezut că Institutul Cultural Român din New York nu-şi mai poate depăşi performanţele negative. M-am înşelat!

https://nycontact.wordpress.com/2016/05/03/victor-nicolae-fuck-you-europa-257/

“FRIDOM FOR NAZI PARTI”              

‘Coordonatorul comunicare’ de la ICRNY, Cristian Neagoe, a declarat într-un comunicat din 26 iulie a.c. că  “Expoziţia ‘Freedom for Lazy People’ a fost folosită ca pretext de publicaţia românească New York Magazin pentru continuarea unei serii de violente atacuri la adresa ICRNY. Cea mai recentă manipulare a opiniei publice pusă în practică de colaboratorii publicaţiei respective este folosirea New York Police Department ca instrument pentru înscenarea unei ‘anchete în curs’ privind caracterul antisemit, obscen şi ilegal al expoziţiei organizate de ICRNY…”

            Neagoe tot nu realizează grozăvia faptei, interpretabilă ca propagandă cu însemne ilegale şi profanare de simboluri sfinte! Nu a fost numai o simplă intervenţie a poliţiştilor, cum presupune el. De acest caz ‘privind caracterul antisemit, obscen şi ilegal al expoziţiei organizate de ICRNY’ se interesează şi Departamentul de Stat prin Norbert Robert – Romanian Desk, şi John Becher – Holocaust Department, şi Antidefamation League. Chiar şi FBI. Cu toţii îl asigură pe Robert Horvath că “naziştii vor pleca foarte curând acasă!”

            Într-o reclamă on-line a ICRNY, un monstru stă pe w.c. şi citeşte ziarul pe care scrie: “FRIDOM FOR LAZI. PARTI”. Nuclear Fairy, IRLO şi Omar – sau,   în nume colectiv, Zacuska Senzual – sunt consideraţi ca fiind “dintre cei mai activi şi mai provocatori street artişti români” (citat din Replica ICRNY la ‘scandalul românesc cu zvastică şi sex’). Ei au fost invitaţi de Institutul Cultural Român la New York ca reprezentanţi ai artei româneşti să le arate americanilor cum ‘se combină o estetică lowbrow, un grafitti figurativ şi o abordare neobişnuită a textului’. Pentru asta, au dat ‘viaţă pereţilor mohorâţi’ şi au ‘discutat cu mediul’. Numai că o zvastică hitleristă şi pângărirea Menorei îi preschimbă ‘abordarea neobişnuită a textului’ lui Zacuska Senzual din “FRIDOM FOR LAZI. PARTI”, într-alta, primejdioasă, cutremurătoare – aceea de “FRIDOM FOR NAZI PARTI”.             

 NEUTRALITATE MORALĂ SAU INCOMPETENŢĂ CRASĂ?

            Preşedintele ICR Horia-Roman Patapievici, în ‘Evenimentul zilei’ din 31 iulie 2008, regretă… absenţa dezbaterii “asupra valabilităţii punctului de vedere adoptat de ICR, acela al obligaţiei asumării, de către instituţiile liberale, a unei poziţii de neutralitate morală”. Deşi această chestiune “ar fi putut fi readusă în discuţie prin declanşarea scandalului legat de expoziţia „Freedom for Lazy People. Un omagiu adus streetart-ului românesc (18-25 august 2008)“, organizată de ICR New York, nimeni, dar riguros nimeni nu a observat că reproşurile aduse Institutului Cultural Român de către autorii denunţului poliţienesc erau făcute din perspectiva ideii că o instituţie a statului român ar trebui să sprijine „arta naţională“, „arta decentă“, „arta cuviincioasă“ etc. În strategia cu care am relansat activitatea ICR în 2005, am dezavuat în mod explicit această perspectivă: aceea că instituţiile de cultură ale statului trebuie să aibă o agendă, în funcţie de care să împartă activitatea cetăţenilor-artişti în „bună“, dacă arta lor e considerată „naţională“, şi „rea“, dacă arta lor displace celor care se cred depozitarii „naţionalului“ în cultură…”

            Aţi priceput ceva din această volbură de cuvinte? 

            Patapievici continuă pe acelaşi ton: “Nu e nicio inovaţie în poziţia pe care am adoptat-o: este reafirmarea neutralităţii morale a instituţiilor statului liberal, teză bine-cunoscută teoriei politice clasice, pe care marxismul o declară „ideologie“ şi, deci, o consideră falsă…”

            O strategie inhibantă jonglează cu teorii considerate clasice şi dictoane prăfuite. Afirmarea neutralităţii morale, ca parte a neutralităţii statului liberal, nu exclude nici responsabilitatea individuală, nu ignoră nici asumarea cuvântului de onoare. Plasarea dincolo de bine şi rău, ca şi disoluţia constrângerii etice, ar lipsi de sens orice democraţie. Se deraiază spre neutralitatea morală exact când, în România, se impune mai acut ca nicicând o nouă consolidare etică.   

            Dar poliţiştilor din Galeria Română nu le vorbeşti despre exhuberanţa experienţei proxime transpusă instant cu focalizare pe detaliile semnificative ca printr-un Polaroid organic’. Nu le gogoşereşti despre ‘reciclarea trăirii în cotidian’ şi nici nu-i ‘încarci alegoric prin reprezentări religioase viu colorate…’, cum estetizează ‘exhuberant’ Neagoe prin comunicatele sale. NYPD a venit după zvastică şi după cele două Menore pângărite. Nu le-a găsit pentru că au fost îndepărtate de îndată ce a izbucnit ‘scandalul’. Au rămas însă dovezile filmate.

            Ce să mai adaug despre ‘moralitatea neutră’ a lui Patapievici şi curajul de a înfrunta repercusiunile încrederii în propriul mesaj, acela ‘de modernizare’ a Imaginii României? Dacă ai un program solid şi un crez pe care vrei să le promovezi, îţi asumi toate consecinţele. Nu eşti duplicitar şi nu doseşti argumentele. Comportamentul, apucătura, seamănă leit cu acelea de odinioară, când activiştii ascundeau mizeria sub pancarte sforăitoare sau portrete omagiale şi furau perele studenţilor… din plop.

SOMNUL RAŢIUNII ZĂMISLEŞTE MONŞTRI

            “Stimate domnule Culian, (…) ţin, în mod special, să vă mulţumesc pentru extraordinara publicitate involuntară pe care aţi făcut-o expoziţiei de street art în mass media din România. (…) am reuşit să stârnim atenţia şi interesul unor categorii de vârstă pe care demult speram să le câştigăm. Încă o dată, cele mai calde mulţumiri pentru asta…” – a trimis o scrisoare Corina Şuteu, director ICRNY. Ea a omis să mai mulţumească şi pentru semnalul de alarmă în urma căruia a fost forţată să-şi cureţe expoziţia, aşa încât poliţiştii nu au mai găsit urmă de fascism. Mulţumirile sale au fost desigur ironice, ceea ce se potriveşte de minune parşiveniei diplomatice româneşti. Şuteu mai scrie: “Regret, încă o dată, să constat cu câtă ostentativă rea credinţă vă situaţi faţă de modernizarea imaginii României în lume”. Fals. Nu se modernizează nici o imagine în lume sub semnul zvasticii şi al sacrilegiului Menorei! Dar ce părere aveţi de cele ce urmează în scrisoare?

            “Pe un plan personal, ţin să vă spun că prieteni americani m-au sfătuit să dau în judecată ziarul dumneavoastră pentru calomnie şi atac la persoană. (…) Dacă instanţele care m-au numit aici vor apleca urechea la acest tip de acuzaţii, înseamnă că, realmente, ne aflăm în plin fenomen de regresie a mentalităţilor…”

            Aşa o fi! Şuteu îşi cunoaşte şefii mai bine. În schimb, Onorata Instanţă poate că ar apleca urechea la o acuzaţie de asociere cu simbolurile nazismului, conform Legii nr.278 / 2006 pentru modificarea Codului Penal şi Ordonanţa de Urgenţă nr.31 / 2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist… conform Art.4 / Alin. 1: răspândirea sau vânzarea prin orice mijloace ori confecţionarea de simboluri fasciste, rasiste ori xenofobe, precum şi deţinerea, în vederea răspândirii sau vânzării a unor astfel de simboluri se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea unor drepturi.     

IMAGINEA ROMÂNIEI, CEA MODERNIZATĂ DE ICRNY

            În vreme ce China comunistă pregăteşte febril marea Olimpiadă 2008, România europeană îşi condamnă superficial comunismul criminal, cel mai atroce din fostul lagăr socialist, exportă în serie securişti demascaţi de CNSAS, răspândeşte, iată, anti-semitism, întreţine corupţia, diletantismul, prostituţia… Şi stârneşte scandalul prin expunere în public de imagistică nazistă.

            Cum reacţionează Bucureştiul? Ce părere are Preşedintele României?

            O autoritate normală şi-ar trimite cu primul avion echipa scandaloasă spre ‘streetartul natal’. Ar fi suficientă doar suspiciunea, darămite dovezile expuse în public şi filmate. S-a provocat un imens scandal în cadru oficial, cu poliţie, balamuc stradal, reportaje groteşti pe YouTube şi un ecou defavorabil în presă.

            Vai de cei “15 mii de specialişti”, de doctoranzii pe bani publici şi de filozofarzii agăţaţi în papioane, înlocuind savante academizate chimic!

            Ca neocomunişti sub acoperire, ca odrasle mafiote de nomenclaturişti şi de torţionari veniţi pe tancuri sovietice, numeroşi diplomaţi culturali risipesc aiurea banii românilor, subminând prestigiul ţării. Criteriile după care sunt selectaţi ăştia coincid exact cu rezultatele mizerabile obţinute. Intelectualii Puterii se poartă pretutindeni ca bezmeticii, rupţi de realitate, incoerenţi, defazaţi, preţioşi, ridicoli, extremişti, violenţi, mincinoşi, resentimentari, tribali, dispreţuitori, lipsiţi de discernământ. Şi competenţi doar în… hoţia de privilegii şi de salarii.

            Dar cum rămâne cu Imaginea zdrenţuită a României? Merităm noi, românii, să ni se strige în obraz: “Afară, naziştilor!”?

            ICRNY a aruncat spectrul anti-semitismului asupra României. Forurile noastre trebuie să intervină urgent şi energic. Deocamdată, pe YouTube, zburdă un ‘my little pink pony’ cu o zvastică înfiorătoare tatuată pe crupă… şi pe Imaginea rănită a României.