În cea mai coruptă țară din EU

Cum nimeni nu este mai presus de lege, Florica Roman a trimis „o plângere penală la DNA pe data de 18 mai 2016 împotriva numiților Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite la București, și Valeriu Zgonea, Președintele Camerei Deputaților, pentru comiterea infracțiunilor de cumpărare, respectiv trafic de influență, solicitând în același timp luarea în considerare a arestării preventive a acestora. Plângerea vine în urma faptului că, într-o conferință comună de presă ținută pe data de 13 mai 2016, aceștia au recunoscut public că și-au folosit influența pentru a promova și urgenta adoptarea unor legi, susținute de SUA”.

MOTIVE: „În data de 13 mai 2016, Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite la București, s-a întâlnit la sediul Parlamentului cu Valeriu Zgonea, încă Președinte al Camerei Deputaților. La finalul întâlnirii a fost organizată o conferință de presă comună, transmisă în direct de mai multe televiziuni cu acoperire națională, în care cei doi au dat declarații oficiale:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/Ambasasdorul+SUA+conferinta+de+presa+cu+Zgonea+Sunt+aici+pentru+

În acea conferință de presă, numitul Valeriu Zgonea a declarat că a primit ‘mulțumiri foarte oneste din partea domnului ambasador cu privire la ordonanța 109 cu guvernarea corporativă, a instituțiilor publice și companiilor publice, legile privind achizițiile publice care crează deja un avantaj pentru toate societățile care sunt în România’, adica inclusiv pentru societățile americane. Ambasadorul Hans Klemm a declarat apoi, la rândul său: ‘I-am mulțumit (lui Valeriu Zgonea, n.r.) pentru modul în care a îndeplinit în ultimele săptămâni mai multe priorități legislative importante pentru România și SUA – referitor la restituirea proprietăților, la exproprieri, legea managementului întreprinderilor de stat, legi foarte importante’. Observați că Ambasadorul Hans Klemm NU a mulțumit Parlamentului în general, sau Camerei Deputaților în particular, ci președintelui Valeriu Zgonea personal, prin aceasta recunoscând public influența personală pe care numitul Valeriu Zgonea, în calitate de președinte al Camerei Deputaților, a avut-o în adoptarea respectivelor acte normative, de mare interes, se pare, pentru Statele Unite”.

Analizând Regulamentul Camerei Deputaților, Florica Roman ajunge la următoarele concluzii: „…Președintele Camerei Deputaților este o personalitate politică cu multă influență în a fixa ce legi intră în dezbaterea Parlamentului, ce legi urmează a fi adoptate și cu privire la adoptarea acestora. Profitând de această calitate, numitul Valeriu Zgonea a promovat legile susținute de ambasador și le-a trecut prin Camera Deputaților, folosindu-se în acest scop de influența pe care o are asupra deputaților din poziția de președinte al Camerei. Pe de altă parte, influența Statelor Unite asupra politicilor publice din România este de notorietate, lucru recunoscut atât în Strategia Națională de Apărare pentru perioada 2015-2020, cât și în pozițiile publice ale celor mai influenți politicieni, indiferent că fac parte din legislativ sau executiv. Aceeați influență rezultă chiar și din pozițiile adoptate de DNA, care prin declarațiile Procurorului șef a mulțumit repetat pentru sprijinul acordat de Ambasada SUA în lupta anticorupție”.

ÎNCADRĂRI PENALE: „Față de dispozițiile legale de mai sus și recunoașterile celor doi, solicit să constatați că faptele lui Valeriu Zgonea de a-și folosi influența dată de funcția deținută asupra membrilor Camerei Deputaților, pentru a promova și urgenta adoptarea unor legi, susținute de SUA, în schimbul unor foloase necuvenite constând în creșterea influenței sale publice și politice, cu scopul de a fi menținut în funcția de Președinte al Camerei Deputaților, întrunește elementele constitutive ale infracțiunii de trafic de influență, prevăzut de art. 291 Cod penal. Faptele lui Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite la București, de a-și folosi prestigiul și influența pe care o are în România, vizitându-l pe numitul Valeriu Zgonea la sediul Camerei Deputaților și participând la conferința de presă comună, prin acestea transmițând public că îl susține în poziția de Președinte al Camerei Deputaților, în contra partidului care l-a desemnat, în schimbul exercitării influenței acestuia asupra deputaților pentru că a susținut și urgentat votarea unor legi susținute de ambasador, întrunește elementele constitutive ale infracțiunii de cumpărare de influență, prevăzut de art. 292 Cod penal. Mai mult, date fiind pozițiile publice ocupate de cei doi și gravitatea faptelor mai sus expuse, vă solicit să aveți în vedere disp. art. 202, alin. 4, lit e, Cod pr. penală și, dacă sunt întrunite condițiile prevăzute de lege, să procedați în consecință. Astfel, trebuie să aveți în vedere influența pe care cei de mai sus o au asupra instituțiilor publice, inclusiv asupra DNA, influență recunoscută chiar de Procurorul șef DNA, Laura Codruța Kovesi. Lăsarea în libertate a celor doi ar putea crea în societate temerea că justiția nu funcționează tocmai într-un caz în care este atacat și manipulat statul de drept prin una din funcțiile sale esențiale: legiferarea. În acest sens există o bogată practică judiciară a instanțelor prin care, uniform și constant, s-a dispus luarea măsurii arestului preventiv față de inculpați cu motivarea generală și comună ca ‘lăsarea acestora în libertate ar crea în societate temerea că justiția este nefuncțională’. Față de toate aspectele de mai sus, considerăm că se impune punerea în discuție a pericolului pentru ordinea publică pe care l-ar reprezenta lăsarea în libertate a celor doi” – Florica Roman, 18 mai 2016.

Florica Roman este din Oradea. Dar „Sunt judecător de peste 20 de ani și știu că diplomații beneficiază de imunitate deplină, iar parlamentarii au imunitate specială. Prin cererea de față am dorit să dovedesc cât de ușor se pot construi ‘compuneri’ penale în sezonul denunțurilor, dar și a arăta cât de ușor este să vorbești despre ‘egalitate în fața legii’ când te bucuri de imunitate deplină. Oricare altă persoană ar fi fost în poziția Ambasadorului American Hans Klemm, și recunoștea public că și-a folosit influența asupra președintelui Camerei Deputaților Valeriu Zgonea să treacă anumite legi, era automat ‘săltat’ de mascați, reținut și băgat la tubulatură, la ‘Beciul Domnesc’…!” 

Joi, 19 mai a.c. : “Inspecția Judiciară s-a sesizat din oficiu cu privire la afirmațiile făcute în spațiul public de doamna judecător Florica Roman de la Curtea de Apel Oradea. Inspectorii urmează să efectueze verificări pentru a stabili dacă există indiciile săvârșirii vreunei abateri disciplinare”, a declarat pentru AGERPRES purtătorul de cuvânt al Inspecției Judiciare, Alin Alexandru. Ce repede „s-a sesizat din oficiu” Inspecția Judiciară! Ce vrea ea? Să stabilească „abaterea disciplinară” a judecătorului Florica Roman de la Curtea de Apel Oradea. Numai că Plângerea către DNA nu este semnată în calitatea de judecător, ci în aceea de simplu cetățean.

Băsescu o dă pe glumă-tv: “După părerea mea, ambasadorul Statelor Unite a greșit, așa ceva nu se face. El a uitat că este ambasadorul Statelor Unite și s-a transformat într-un soi de lobby-ist pentru funcții. Păi asta în România se cam pedepsește, e trafic de influență. Sigur, la ei e lobby, la noi e trafic de influență și dacă îl descoase puțin Codruța Kovesi s-ar putea să-l cheme la DNA, sigur glumesc”, a spus Băsescu la România TV. După care a devenit mai serios: “Dacă ați observat, după Deveselu s-au întâmplat două lucruri, care mie mi se par importante A fost vizita ambasadorul Klemm la președintele Zgonea și anunțul că premierul Cioloș va face o vizită în Statele Unite. Dacă a ajuns un ambasador al Statelor Unite la figura asta politică… președintele Camerei e foarte important, dar la un politician de teapa lui Zgonea… îmi pare rău, trebuie să analizez puțin ce înseamnă ambasador al Statelor Unite”, a mai afirmat Băsescu duminică, 15 mai a.c.

Ambasadorul SUA la Bucureşti, Hans Klemm, a declarat miercuri că nu este ‘deloc’ deranjat de acuzaţiile fostului preşedinte Băsescu pe tema întâlnirii sale cu preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, arătând că ‘una dintre valorile pe care le preţuim este libertatea de exprimare’: ”Ca şi aliaţi, ca şi parteneri. cred că este foarte important să ne consultăm în probleme de interes comun. Trăim într-o lume foarte periculoasă şi suntem norocoşi că România şi SUA au fost capabile să găsească multe modalităţi să coopereze atât în apărarea ţărilor noastre, cât şi în domeniul securităţii cibernetice, aplicarea legii. Pentru a suda legăturile dintre cele două ţări este obligaţia mea ca ambasador să mă întâlnesc cu guvernanţii, liderii economici şi culturali din România, dar şi cu oamenii din România. De aceea trebuie să vorbesc…”, a comentat lejer ambasadorul.

RELAŢIILE AMERICANO-ROMÂNE: Preşedintele Traian Băsescu s-a întâlnit joi, 22 octombrie 2009, la Palatul Cotroceni, cu Joe Biden, vicepreşedintele USA. De ce își efectua înaltul oficial american vizita? Comunicatul de presă al Preşedinţiei nu era prea clar. “Eu apreciez foarte mult faptul că Guvernul României a adoptat cu braţele deschise noul sistem de apărare anti-rachetă ce-l vom introduce în Europa, sistemul SM3, care va înlocui sistemul ce era iniţial proiectat să apere securitatea, dar cu o arhitectură mult mai bună. Acest nou sistem protejează fizic Europa şi SUA. Apreciez foarte mult că aţi primit aproape imediat acest sistem, aţi înţeles ce înseamnă el” a declarat atunci Joe Biden.

Cum a doua zi începea la noi campania electorală a prezidenţialelor, ne-a interesat pe toţi părerea lui în acest sens. El şi-a amintit spusele lui Băsescu de la o ultimă întrevedere: “Domnule Vicepreşedinte, vreau să vă asigur că oricine va câştiga alegerile prezidenţiale în România, România va rămâne un partener puternic şi vital pentru SUA”.

A trecut însă neobservată  remarca lui Biden asupra rolului principal al Ambasadorului SUA. Vicele își trimisese “cel mai bun om la Bucureşti”: “Vreau să spun, în mod deschis, că domnul ambasador îmi este un prieten drag; împreună ne-am crescut copiii, soţiile noastre sunt prietene, nepoţii se cunosc şi familia Gitenstein este ca o familie pentru noi. Vreau să vă asigur, el este o persoană pe care o cunosc, cu care am lucrat timp de 30 de ani, este o persoană care are acces direct la mine. Cred că v-aţi dat seama de aceasta, pentru că de câte ori îl sunaţi şi vorbiţi cu el, imediat mă sună şi el pe mine. De-abia a sosit în România, este foarte talentat în domeniul diplomatic şi cred că o să fie un bun reprezentant al ţării noastre şi al relaţiilor dintre noi. Domnul ambasador este foarte eficient şi am mare încredere că relaţiile între cele două ţări ale noastre vor continua să crească, împreună cu obiectivul de a construi o Europă întregită şi liberă”.

Considerentele vicepreşedintelui american aveau o foarte mare însemnătate pentru noi. România era din ce în ce mai ocolită de conducătorii proeminenţi ai lumii. Joe Biden aterizase la Otopeni după ce un alt vicepreşedinte, cel al  Republicii Populare Chineze, Xi Jinping, efectuase o vizită pe 19 octombrie. Mesajul lui Biden a devenit şi mai limpede. În primul rând pentru: “…oricine va câştiga alegerile prezidenţiale în România…”

În al doilea rând, relaţiile stabilite cu ţara noastră aveau să se desfăşoare de atunci încolo nu la nivel de preşedinţii, nici la nivel de preşedinţie română – vicepreşedinţie americană, ci la nivelul de preşedinţie – ambasadă americană la Bucureşti. Clar?                          Clar, dle Băsescu!

•••

https://floricaroman.wordpress.com/2016/05/18/plangere-la-dna-impotriva-ambasadorului-american-hans-klemm-si-valeriu-zgonea-pentru-trafic-de-influenta-se-cere-arestarea-lor-preventiva/

JUDECATOR FLORICA ROMAN              DESPRE MINE | CONTACT

“Nimeni nu este mai presus de lege”

PLANGERE LA DNA IMPOTRIVA AMBASADORULUI AMERICAN HANS KLEMM SI VALERIU ZGONEA PENTRU TRAFIC DE INFLUENTA. SE CERE ARESTAREA LOR PREVENTIVA

May 18, 2016 · by floricaroman · in Ambasada SUADNA · Leave a comment 

Am trimis o plangere penala la DNA pe data de 18 mai 2016 impotriva numitilor Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite la Bucuresti, si Valeriu Zgonea, Presedintele Camerei Deputatilor, pentru comiterea infractiunilor de cumparare, respectiv trafic de influenta, solicitand in acelasi timp luarea in considerare a arestarii preventive a acestora.

Plangerea vine in urma faptului ca, intr-o conferinta comuna de presa tinuta pe data de 13 mai 2016, acestia au recunoscut public ca si-au folosit influenta pentru a promova si urgenta adoptarea unor legi, sustinute de SUA.

Data fiind pozitia ocupata de cei doi si influenta pe care o au, precum si gravitatea deosebita a faptelor comise de acestia, am solicitat DNA sa aiba in vedere oprtunitatea aplicarii dispozitiilor din Codul de procedura penala privind masura arestului preventiv.

Astfel, trebuie sa aveti in vedere influenta pe care cei de mai sus o au asupra institutiilor publice, inclusiv asupra DNA, influenta recunoscuta chiar de Procurorul sef DNA, Laura Codruta Kovesi.

Lasarea in libertate a celor doi ar putea crea in societate temerea ca justitia nu functioneaza tocmai intr-un caz in care este atacat si manipulat statul de drept prin una din functiile sale esentiale: legiferarea.

In acest sens exista o bogata practica judiciara a instantelor prin care, uniform si constant, s-a dispus luarea masurii arestului preventiv fata de inculpati cu motivarea generala si comuna ca “lasarea acestora in libertate ar crea in societate temerea ca justitia este nefunctionala”.

Fata de toate aspectele de mai sus, consideram ca se impune punerea in discutie a pericolului pentru ordinea publica pe care l-ar reprezenta lasarea in libertate a celor doi“, am sustinut in plangere.

Sunt judecator de peste 20 de ani si stiu ca diplomatii beneficiaza de imunitate deplina, iar parlamentarii au imunitate speciala.

Prin cererea de fata am dorit sa dovedesc cat de usor se pot construi “compuneri” penale in sezonul denunturilor, dar si a arata cat de usor este sa vorbesti despre “egalitate in fata legii” cand te bucuri de imunitate deplina.

Oricare alta persoana ar fi fost in pozitia Ambasadorului American Hans Klemm, si recunostea public ca si-a folosit influenta asupra presedintelui Camerei Deputatilor Valeriu Zgonea sa treaca anumite legi, era automat “saltat” de mascati, retinut si bagat la tubulatura, la “Beciul Domnesc”.

Pentru referinta, postez mai jos integral plangerea trimisa DNA.

CATRE
DIRECTIA NATIONALA ANTICORUPTIE

Subsemnata Florica Roman, dom. in Oradea, XXXXX, formulez prezenta:

PLANGERE PENALA

Impotriva numitilor:

– Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucuresti, pentru comiterea infractiunii de cumparare de influenta, prevazuta de art. 292 Cod penal, si

– Valeriu Zgonea, deputat si Presedinte al Camerei Deputatilor, pentru comiterea infractiunii de trafic de influenta, prevazut de art. 291 Cod penal,

Solicitandu-va sa faceti cercetari si sa luati masurile legale ce va revin in competenta.

MOTIVE:

In data de 27 aprilie 2016, numitul Valeriu Zgonea, Presedintele Camerei Deputatilor, a fost exclus din Partidul Social Democrat si s-a incercat schimbarea sa din functie, lucru nereusit.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/Valeriu+Zgonea+exclus+din+PSD

In data de 13 mai 2016, Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite la Bucuresti, s-a intalnit la sediul Parlamentului cu Valeriu Zgonea, inca Presedinte al Camerei Deputatilor.

La finalul intalnirii a fost organizata o conferinta de presa comuna, transmisa in direct de mai multe televiziuni cu acoperire nationala, in care cei doi au dat declaratii oficiale:
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/Ambasasdorul+SUA+conferinta+de+presa+cu+Zgonea+Sunt+aici+pentru+

In acea conferinta de presa, numitul Valeriu Zgonea a declarat ca a primit “multumiri foarte oneste din partea domnului ambasador cu privire la ordonanta 109 cu guvernarea corporativa, a institutiilor publice si companiilor publice, legile privind achizitiile publice care creaza deja un avantaj pentru toate societatile care sunt in Romania”, adica inclusiv pentru societatile americane.

Ambasadorul Hans Klemm a declarat apoi, la randul sau: “I-am multumit (lui Valeriu Zgonea, n.r.) pentru modul in care a indeplinit in ultimele saptamani mai multe prioritati legislative importante pentru Romania si SUA – referitor la restituirea proprietatilor, la exproprieri, legea managementului intreprinderilor de stat, legi foarte importante”.

Observati ca Ambasadorul Hans Klemm NU a multumit Parlamentului in general, sau Camerei Deputatilor in particular, ci presedintelui Valeriu Zgonea personal, prin aceasta recunoscand public influenta personala pe care numitul Valeriu Zgonea, in calitate de presedinte al Camerei Deputatilor, a avut-o in adoptarea respectivelor acte normative, de mare interes, se pare, pentru Statele Unite.

Ambasadorul a mai declarat ca “sunt aici pentru ca domnul Zgonea este presedintele Camerei Deputatilor. Am inteles ca situatia nu s-a decis inca si sper ca se va decide cat mai repede”.

Regulamentul Camerei Deputatilor, prevede ca:
Art. 33, atributiile Presedintelui Camerei Deputatilor.
c) acorda cuvantul, modereaza discutiile, sintetizeaza problemele puse in dezbatere, stabileste ordinea votarii, precizeaza semnificatia votului si anunta rezultatul acestuia;
d) conduce lucrarile sedintelor Biroului permanent;    http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=introcd1-c

Art. 31, atributiile Biroului Permanent al Camerei Deputatilor:
g) hotaraste, in cazul initiativelor legislative, retinerea lor spre dezbatere si adoptare ca prima Camera sesizata sau trimiterea la Senat a celor pentru care Camera Deputatilor este Camera decizionala;
i) intocmeste proiectul ordinii de zi a sedintelor Camerei Deputatilor si al programului de lucru al acesteia, pe care le transmite Comitetului liderilor grupurilor parlamentare spre dezbatere si aprobare;              http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=introcd1-d

Din lecturarea textelor legale mai sus mentionate reiese ca Presedintele Camerei Deputatilor, nu doar conduce sedinta Camerei si sintetizeaza problemele puse in discutie dar, in calitate de sef al Biroului Permanent, are un rol important in intocmirea proiectului ordinei de zi si in a hotari care propuneri legislative vor fi retinute spre dezbatere in Camera.

In concluzie, Presedintele Camerei Deputatilor este o personalitate politica cu multa influenta in a fixa ce legi intra in dezbaterea Parlamentului, ce legi urmeaza a fi adoptate si cu privire la adoptarea acestora.

Profitand de aceasta calitate, numitul Valeriu Zgonea a promovat legile sustinute de ambasador si le-a trecut prin Camera Deputatilor, folosindu-se in acest scop de influenta pe care o are asupra deputatilor din pozitia de presedinte al Camerei.

Pe de alta parte, influenta Statelor Unite asupra politicilor publice din Romania este de notorietate, lucru recunoscut atat in Strategia Nationala de Aparare pentru perioada 2015-2020, cat si in pozitiile publice ale celor mai influenti politicieni, indiferent ca fac parte din legislativ sau executiv. Aceeasi influenta rezulta chiar si din pozitiile adoptate de DNA, care prin declaratiile Procurorului sef a multumit repetat pentru sprijinul acordat de Ambasada SUA in lupta anticoruptie.

Art. 291 – Traficul de influenta
(1) Pretinderea, primirea ori acceptarea promisiunii de bani sau alte foloase, direct sau indirect, pentru sine sau pentru altul, savârsita de catre o persoana care are influenta sau lasa sa se creada ca are influenta asupra unui functionar public si care promite ca il va determina pe acesta sa indeplineasca, sa nu indeplineasca, sa urgenteze ori sa intârzie indeplinirea unui act ce intra in indatoririle sale de serviciu sau sa indeplineasca un act contrar acestor indatoriri, se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani.
(2) Banii, valorile sau orice alte bunuri primite sunt supuse confiscarii, iar când acestea nu se mai gasesc, se dispune confiscarea prin echivalent.

Art. 292 – Cumpararea de influenta
(1) Promisiunea, oferirea sau darea de bani ori alte foloase, pentru sine sau pentru altul, direct ori indirect, unei persoane care are influenta sau lasa sa se creada ca are influenta asupra unui functionar public, pentru a-l determina pe acesta sa indeplineasca, sa nu indeplineasca, sa urgenteze ori sa intârzie indeplinirea unui act ce intra in indatoririle sale de serviciu sau sa indeplineasca un act contrar acestor indatoriri, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.
(2) Faptuitorul nu se pedepseste daca denunta fapta mai inainte ca organul de urmarire penala sa fi fost sesizat cu privire la aceasta. 
(3) Banii, valorile sau orice alte bunuri se restituie persoanei care le-a dat, daca au fost date dupa denuntul prevazut in alin. (2). 
(4) Banii, valorile sau orice alte bunuri date sau oferite sunt supuse confiscarii *), iar daca acestea nu se mai gasesc, se dispune confiscarea prin echivalent.

Va solicit sa constatati ca atat Presedintele Camerei Deputatilor Valeriu Zgonea cat si Ambasadorul SUA Hans Klemm au recunoscut public in direct ca si-au folosit influenta pentru adoptarea unor legi de catre Parlamentul Romaniei, legi dorite de Statele Unite.

Mai mult, prin prezenta sa in Parlament si conferinta de presa publica cu Valeriu Zgonea, Ambasadorul SUA a intarit pozitia acestuia impotriva partidului care l-a propus la Presedintia Camerei Deputatilor si care, la data intalnirii, dorea sa il schimbe din functie.

Fata de dispozitiile legale de mai sus si recunoasterile celor doi, solicit sa constatati ca faptele lui Valeriu Zgonea de a-si folosi influenta data de functia detinuta asupra membrilor Camerei Deputatilor, pentru a promova si urgenta adoptarea unor legi, sustinute de SUA, in schimbul unor foloase necuvenite constand in cresterea influentei sale publice si politice, cu scopul de a fi mentinut in functia de Presedinte al Camerei Deputatilor, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de trafic de influenta, prevazut de art. 291 Cod penal.

Faptele lui Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite la Bucuresti, de a-si folosi prestigiul si influenta pe care o are in Romania, vizitandu-l pe numitul Valeriu Zgonea la sediul Camerei Deputatilor si participand la conferinta de presa comuna, prin acestea transmitand public ca il sustine in pozitia de Presedinte al Camerei Deputatilor, in contra partidului care l-a desemnat, in schimbul exercitarii influentei acestuia asupra deputatilor pentru ca a sustinut si urgentat votarea unor legi sustinute de ambasador, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de cumparare de influenta, prevazut de art. 292 Cod penal.

Mai mult, date fiind pozitiile publice ocupate de cei doi si gravitatea faptelor mai sus expuse, va solicit sa aveti in vedere disp. art. 202, alin. 4, lit e, Cod pr. penala si, daca sunt intrunite conditiile prevazute de lege, sa procedati in consecinta.

Astfel, trebuie sa aveti in vedere influenta pe care cei de mai sus o au asupra institutiilor publice, inclusiv asupra DNA, influenta recunoscuta chiar de Procurorul sef DNA, Laura Codruta Kovesi.

Lasarea in libertate a celor doi ar putea crea in societate temerea ca justitia nu functioneaza tocmai intr-un caz in care este atacat si manipulat statul de drept prin una din functiile sale esentiale: legiferarea.

In acest sens exista o bogata practica judiciara a instantelor prin care, uniform si constant, s-a dispus luarea masurii arestului preventiv fata de inculpati cu motivarea generala si comuna ca “lasarea acestora in libertate ar crea in societate temerea ca justitia este nefunctionala”.

Fata de toate aspectele de mai sus, consideram ca se impune punerea in discutie a pericolului pentru ordinea publica pe care l-ar reprezenta lasarea in libertate a celor doi.

Va solicitam, in concluzie, sa analizati cele de mai sus si sa actionati in consecinta.

Florica Roman                                                                         18 mai 2016